lørdag den 9. april 2016

Kikærteboller

Hvis man spiser SENSE kost, er disse boller rigtigt gode. Og køkkenet dufter så skønt af almindelig brød. Opskriften, jeg er inspireret af, har jeg fra et medlem af FB gruppen "Sense - slank med fornuft - spørgsmål og svar". En alm. størrelse bolle tæller ½ HF 1, ½ HF 3 og ½ spsk. fedt.

6-12 boller, alt efter størrelse

2 dl. lunken mandelmælk
1 tsk. sukrin+
50 g gær
2 tsk. havsalt
2 store tsk. bagepulver
4 spsk. loppefrøskaller
4 spsk. chiafrø
4 æg
2 spsk. smeltet kokosolie
4 revne gulerødder
300 g kikærtemel

+
sesamfrø til pynt

Opløs sukrin+ og gær i den lunkne mandelmælk. Tilsæt salt, bagepulver, loppefrøskaller og chiafrø og rør det hele godt sammen. Lad blandingen stå i 10 min. Rør æg, olie, gulerødder og kikærtemel i og lad dejen stå i 10 min. Tænd for ovnen på 180 grader.
Form med våde hænder det ønskede antal boller og sæt dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Drys med sesamfrø og bag i ca. 12-15 min. Lad bollerne køle af på en bagerist. Bollerne opbevares på køl el. frost.

Kikærteboller


Ingen kommentarer:

Send en kommentar