tirsdag den 8. april 2014

Fødselsdag og give-away

Tiden flyver, når man har det sjovt, og det har jeg med madlavning og blogging om dette :) På lørdag er det et år siden, jeg startede Lonerosas LCHF og postede mit første indlæg. Bloggen skulle egentlig bare være et "opsamlingssted" for opskrifter, som en veninde og jeg har prøvet af, men den er blevet en skøn interesse og har nu knap 200 følgere - vildt!


Når bloggen nu har fødselsdag, er det på sin plads med en give-away, og gaven herfra er Jane Faerbers første bog "LCHF SPIS DIG MÆT & GLAD":


For at være med skal du i kommentarfeltet skrive, hvor du stødte på LCHF, og hvad det bedste er ved denne livsstil. Og så må du selvfølgelig gerne følge mig via bloglovin', men det er ikke et krav. Jeg trækker en vinder lørdag d. 12. april - følg med her på bloggen.

22 kommentarer:

  1. Jeg stødte på LCHF igennem Janes blog. Det bedste ved LCHF er, at det betyder at man spiser rent of uforarbejdede råvarer.

    Jeg følger dig allerede på bloglovin'.

    Ih, jeg håber jeg vinder, for jeg har ikke bogen, selvom jeg har købt den to gange og givet den i gave.

    SvarSlet
  2. Jeg forsøgte at skrive en kommentar tidligere i dag, men den fremgår ikke her, så prøver lige igen :)
    Altså jeg stødte på LCHF via Instagram, som er min inspirationskilde #1 hvad angår alt ligefra mad til boligindretning. Jeg er helt ny udi LCHF-verdenen, men efter få dage kunne jeg mærke en markant bedring på min sarte mave. Jeg har gennem de seneste år jævnligt haft ondt i maven, føler mig oppustet osv, og jeg følte, at jeg måtte gøre noget ved sagen. Et farvel til sukker og gluten ser umiddelbart ud til at falde i god jord hos den sarte mave, så det vil jeg klart betegne som det bedste ved LCHF for mig ind til videre. Fremadrettet håber jeg på mange andre gevinster som nedsat sukkertrang og mere energi, men Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag :) Din blog er skøn inspiration for sådan en LCHF-newbie som mig!

    SvarSlet
  3. Jegvar i gang med et vægttab og stødte i den forbindelse på LCHF.
    Det bedste er at jeg ikke har så ondt af min fibromyalgi mere :) Kan aldrig finde på at spise anderledes end dette.

    SvarSlet
  4. Jeg husker ikke længere, hvordan jeg stødte på LCHF - jeg tror snart, jeg har spist efter principperne i 4 år, så det er langt tilbage :-)
    Det bedste er den lækre mad, uden tvivl!

    SvarSlet
  5. Jeg har stiftet bekendskab til LCHF i facebook grupper fordi jeg har fået konstateret PCOS, og spiser derefter...og mange LCHF opskrifter er jo super i forhold til det....så vil da blive overlykkelig over lidt ny inspiration ;)

    SvarSlet
  6. Jeg stødte på lchf på facebook, en bekendt skrev hvor godt hun havde det, og hun fik fløde til morgenmad. Dette var for mig fuldstændigt mærkeligt og... Fløde?? Jeg har gennem hele mine 24 år fået at vide; pas på med fedtet. Og bla bla bla. Men jeg Googlede livsstilen og jeg faldet pladask! Je ELSKER fløde OG smør, så jeg havde det vitterligt ikke svært ved at opgive mine kartofler, pasta osv. Jeg elsker, at jeg ikke længere er oppustet, irritabel og helt klart mere glad. Ikke mindst er jeg lykkelig for, at jeg kan spise alt det fløde, jeg nærmest har lyst til! Plus at jeg virkelig er mæt, når jeg har spist! Jeg har anbefalet lchf til mine to veninder, som vil prøve det for en dag! :-)

    SvarSlet
  7. Jeg hørte om LCHF gennem min da gravide søster. Hun spiste LCHF for at holde sit blodsukker mere stabilt i de første par måneder, da hun i sidste graviditet havde for høje levertal samt begyndende graviditetssukkersyge. Hun lider, ligesom jeg og tusinde andre, af irritabel tyktarm og hun anbefalede derfor LCHF.

    Jeg er en meget slank kvinde, men indimellem kan jeg næsten ikke se mine tæer pga oppustethed. Det fører til dårligt velvære! Med LCHF har jeg det meget bedre i kroppen og maven arbejder med mig og ikke imod mig!

    SvarSlet
  8. Jeg kendte lidt til det, men prøvede det selv af, da jeg stødte på det via et vægttabskursus på mit job. Jeg har spist LCHF i halvanden måned

    SvarSlet
  9. Jeg mødte det første gang via Jane (Madbanditten) og blev straks hooked på... Har stadig meget at lærer og suger inspiration til mig i håbet om at kunne finde den kombi som passer til mig og min krop... Det er en læringsproces at blive bevidst om hvordan man inderst inde har det og hvad og hvordan man påvirkes gennem det mad man spiser... Så en ny bog ville være super duper :-) Mvh.

    Har ingen af nedenstående så derfor skriver jeg lige min mail her: Inez_emilie@hotmail.com...

    God dag

    SvarSlet
  10. Jeg hørte først om LCHF via forskellige blogs, nok mest Janes i begyndelsen. Synes bestemt at fordelen er at der er fokus på hvad kroppen har godt af og ikke kun om man taber sig. Og selvfølgelig er det en bonus med al den lækre mad :)
    - Tanja (tanja.b.buch@gmail.com)

    SvarSlet
  11. Stødte først på LCHF gennem Madbanditten.dk og har fulgt LCHF i ca. 7 måneder nu. Trives rigtig godt og har tabt ca. 8 kg :-).

    SvarSlet
  12. Via FB der stødte jeg på madbanditten inde og en masse sider derinde...

    SvarSlet
  13. hørte om den gennem en veninde og vil meget gerne rigtig igang nu er startet stille op med nogle opskfter i denne uge men nu skal den have gas så bogen ville være fedt at vinde

    SvarSlet
  14. Jeg lærte om det under min uddannelse til kostvejleder og synes det er lækker mad :-)

    SvarSlet
  15. Tillykke mid din blogs fødselsdag, Lonerosa!
    Min har vist iøvrigt også rundet et år - det har jeg da helt glemt at markere :-)

    Det er langt over et år siden, jeg startede på LCHF, og det var en tilfældig søgning på nettet, der bragte mig på sporet.
    Elsker livsstilen - især fordi jeg ikke længe får migræneanfald.
    Skulle jeg vinde bogen, skal du lade den gå videre i lodtrækningen - jeg har den allerede :-)

    Hilsen Jette DC

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - og tillykke med din fine blogs fødselsdag :)

      Slet
  16. Det var min veninde der fortalte mig om den nye levevis. Da je først fik vendt mig til at spise smør fløde ost og alt det andet fede blev jeg rigtig glad for det. Vægten går stille og roligt nedaf. Håber jeg vinder bogen. Har den anden bog.

    SvarSlet
  17. Jeg mødte LCHF i torsdags igennem en veninde, jeg skal til at starte på kuren/kost omlægningen, så for at give mig og min mand den bedste start kunne jeg godt tænke mig at vinde bogen. Skal have en kost omlægning som ikke kræver en masse arbejde for mig, da jeg ikke kan holde til at stå ret meget og kan ikke bevæge mig ret meget, på grund af mit helbred.

    SvarSlet
  18. faldt tilfældigt over "Madbanditten" og har fuldt LCHF livsstilen i 1,5 år, jeg har ikke tabt mig meget(et par kg), men hele min krop har fået det så meget bedre, sover bedre, har ikke så mange smerter(har fibromyalgi) bedre fordøjelse osv. ja jeg kunne blive ved, er begyndt at mangle nye indput, til trods for at jeg læser mange blogs, så jeg kunne da godt tænke mig at vinde bogen fra vores "guru".

    SvarSlet
  19. Jeg stødte første gang på LCHF gennem Facebook, hvor nogle af mine venner ofte lagde billeder op af deres LCHF måltider. I starten syntes jeg, at det virkede for ekstremt, men efter at have fundet Janes blog blev jeg solgt. Jeg har nu levet LCHF i en måned. Jeg elsker, at man altid er mæt, at man kan spise alle de ting som man før ikke "måtte" og den generelle velvære, livsstilen medfører - og så er det skønt at sukkercravings, ukontrollerede eftermiddagsbinges og voldsomme blodsukkerudsving nu er fortid :)

    SvarSlet
  20. Til lykke med din blogs fødselsdag!
    LCHF stødte jeg på første gang på Facebook på en venindes profil/update.

    SvarSlet