fredag den 13. november 2015

Hokkaido-fritter og -tern

Mortensaften nød ungerne og jeg en omgang andebryst med rødkålssalat. Jeg stegte et ekstra andebryst i håb om en rest rødkålssalat, så frokosten til næste dag var i hus. Men "ak" - al salaten blev spist, og så måtte jeg igang med den Hokkaido græskar, jeg havde liggende. Den halve græskar blev til fritter; den anden halve tern. Inspiration hentede jeg hos Low Carb and Primal.

2 portioner

1 Hokkaido græskar
Olivenolie
Havsalt og friskkværnet peber
Timian el. andre ønskede krydderier

Skrub græskarret godt, tør det af og del det i to. Skrab "indmaden" ud og skær den ene halve græskar i fritter og den anden halve i grove tern. Vend båder fritter og tern med olivenolie og fordel dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Drys med havsalt og friskkværnet peber og evt. andre krydderier. Mine Hokkaidotern fik et godt drys timian. Sæt fritter og tern i en kold ovn, tænd for ovnen på 200 grader varmluft og bag i ca. 30 min.

Hokkaido-fritter og -tern

Ingen kommentarer:

Send en kommentar