fredag den 23. oktober 2015

Kokos-bar

Foruden nødder og mørk chokolade har jeg næsten altid en Quest bar i min taske. En bar som i min optik er et ok. "nød-måltid" (vel og mærke de tre varianter uden sukralose). Men en hjemmelavet bar med kendte og nærende råvarer vil for mig altid være et bedre valg. Jeg fandt inspiration her, og kokos-baren er godkendt af ungerne - der elsker Quest barer.

8 barer

30 g proteinpulver med vaniljesmag, jeg brugte Clean Lean
30 g kokosmel
30 g kokosfibre
30 g affedtet mandelmel
120 g mørk fibersirup

+
Mørk chokolade, 50-80 g

Bland de tørre ingredienser. Lad fibersiruppen koge op og rør den sammen med de tørre ingredienser. Tilsæt et par skefulde vand, hvis massen er for tør. Form massen til en aflang firkant og sæt på køl. Når massen er helt kold skæres den i aflange barer og pyntes eller overtrækkes med chokolade.

Kokos-bar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar