torsdag den 8. januar 2015

Eighties

Hvis du har lyst til en ostemad er her et godt bud på brød, der ikke indeholder ost og heller ikke smager af æg. Jeg har opskriften fra rav food, men da jeg ikke bruger mikroovn (er af den overbevisning, at en sådan ovn ikke gør noget godt for maden), stegte jeg mine eigthies i toasteren monteret med blinisplader. Eighties kan også steges på (blinis)panden.

2 stk.

1 æg
8 g pofiber
2 g bagepulver
Et nip havsalt
20 g mayo
Evt. lyse el. sorte sesamfrø til drys

Pisk ægget sammen i en skål. Tilsæt pofiber, bagepulver og salt og pisk det hele sammen Pisk til sidst mayoen godt ud i æggeblandingen. Bag i toaster monteret med blinisplader el. på en pande. Brug eventuelt lidt smør til bagningen. Jeg gav mine eighties et par minutter på hver side.

Eighties
- med smør, ost og snackpeber


Ingen kommentarer:

Send en kommentar