torsdag den 14. august 2014

Grøn smoothie

Jeg er vild med smoothie men vil helst ikke ha' for meget frugt, så denne grønne smoothie fra frk. sveske er lige noget for mig. Den er tyk og cremet og kan derfor hældes i en skål og spises med ske - mums :) Iøvrigt er det en skøn måde at få grøntsager på.

1 portion

En håndfuld frossen broccoli
En håndfuld frossen spinat
2-3 cm banan (evt. frossen) *
½ avocado
1 dl kokosmælk/mandelmælk
Saft af en halv lime
10 friske basilikumblade
1 spsk. olie, f.eks. macadamiaolie

* kan erstattes med lidt sødning, f.eks. sukrin+

Blend alle ingredienser på nær olie til en cremet smoothie. Tilsæt olie og blend ganske kort tid. Hæld smoothien i en skål og drys med f.eks. hampefrø, bipollen og gojibær.
Ønskes en drikbar smoothie tilsættes ekstra kokosmælk/mandelmælk el. vand.

Grøn smoothie

4 kommentarer:

  1. Jeg spørger nok lidt dumt, men hvad "smager" den af? :-)
    Kan man tilsætte noget smagsstof evt.? :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den smager "grønt" men godt, lidt sødt og af lime.
      Jeg ville ikke tilsætte smagsstof, men det er jo en smagssag :)
      Kh. Lonerosa

      Slet
    2. Nu har jeg afprøvet den, og den snagte faktisk ret godt!
      Men hvordan får du sådan en flot konsistens på din? :-)

      Slet
    3. Jeg blender den i min Vitamix blender (super blender :)).
      Dejligt at du kan li' smoothien.
      Kh. Lonerosa

      Slet