fredag den 1. august 2014

Osteboller vol. l

I en af LCHF grupperne på FB har der været skrevet en del om nogle famøse osteboller, og dem måtte jeg selvfølgelig prøve af. De er nemme at gå til, dufter skønt og smager rigtig godt med tandsmør og pålæg. Knægten i huset har godkendt dem, og her får I min opskrift, som er en hybrid af de mange opskrifter, jeg har set.

6 boller

300 g revet ost, jeg brugte Cheddar og Mozarella
5 æg
2 store spsk. loppefrøskaller
1 stor spsk. pofiber
2 tsk. bagepulver
1 tsk. havsalt
Birkes til pynt

Bland alle ingredienser undtaget birkes (jeg brugte min håndmixer med dejkroge).
Lad dejen stå i 20 min. Tænd for ovnen på 200 grader varmluft.
Fyld dejen i muffinforme el. sæt dem (med våde hænder) på en bageplade beklædt med bagepapir. Drys bollerne med birkes, bag dem i 20 min. og lad dem køle af på en rist.
Osteboller

½ med hamburgerryg og Havarti og ½ med makrel og grøn mayo



Ingen kommentarer:

Send en kommentar