fredag den 22. august 2014

Grøntsags-pandebrød

frk. sveske bloggede om et pandebrød med blomkål, lige da jeg havde lyst til brød med smør og ost. Jeg havde et halvt (lille) broccolihoved, der skulle bruges, så det kom i mit brød, som blev bagt og nydt følgende morgen. Jeg kunne godt ane smagen af broccoli, men for mig var/er det helt ok., og mine morgenmads-madder blev nydt i fulde drag.

1 brød

2-3 æg
2 spsk. kokosmælk el. piskefløde
4 spsk. broccoli, hakket fint i foodprocessoren
1 spsk. sesammel
1 spsk. sesamfrø
½-1 tsk. fiberHUSK
½ tsk. glutenfri bagepulver
Et nip havsalt
Smør / klaret smør / kokosolie til stegning

Pisk alle ingredienserne sammen og lad dejen stå, mens fedtstof smeltes på en mellemstor pande. Steg grøntsags-pandebrødet, til det er gyldent på begge sider.
Lad det køle af før det nydes med ønsket pålæg.

Grøntsags-pandebrød
Smør, ost og peber     og     gedeost og rabarberkompot

2 kommentarer:

  1. Det må prøves :-) Jeg har faktisk forsøgt med noget lignende, nemlig broccoliboller! MHH… :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det Maja :)
      Jeg har også bagt broccoliboller; opskriften kommer på bloggen senere.
      Kh. Lonerosa

      Slet