fredag den 31. juli 2015

Chia-chai-kakao grød

Jeg har allerede en chia-chaigrød på bloggen, men i denne her chia-chai-kakao grød er der - ikke overraskende - kakao i, og så er der brugt mandelmælk i stedet for tyrkisk el. græsk youghurt. Jeg lavede en dobbeltportion, så jeg havde til to dage, men den plan lavede datteren om på :) Inspiration fik jeg herfra.

2 portioner

4 spsk. chiafrø
3 dl mandelmælk
2 tsk. vaniljepulver
Indholdet af et chai-tebrev
2 tsk. kakaopulver

+
Kakaonibs og mandelsplitter

Rør chiafrø, mandelmælk, vaniljepulver, chai-te og kakao sammen i en skål. Lad det stå på køkkenbordet i ca. 20 min., rør i grøden en gang imellem. Hæld grøden i små skåle, drys med kakaonibs og mandelsplitter og server. Jeg nød grøden som en "morgenmads-dessert" efter en gang rester fra aftensmaden dagen før.

Chia-chai-kakao grød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar