lørdag den 4. juli 2015

Rabarbercrumble med kokosflødeskum

Tænk sig at spise rabarbercrumble til morgenmad... Det var, hvad jeg gjorde to gange i sidste uge. Det er jo grøntsag(er), sødning, fibre, nødder og fedt - what's not to like :) Jeg brugte opskriften fra Hjemme hos Xenia som inspiration. Næste gang vil jeg erstatte kanel med lakridspulver, da rabarber og lakrids skulle være en god kombi.

2 portioner morgenmad el. 4 portioner dessert

300 g rabarber (ca. 6 stilke), skåret i små stykker på ca. ½ cm
2 spsk. sukrin+
2 tsk. kværnede chiafrø
1 tsk. kanel
30 g mandelmel
30 g hakkede pecannødder
30 g kokosmel
1 spsk. kokosfibre
1 spsk. sukrin gold el. kokossukker
30 g koldt smør
Et nip salt *

+
Kokosfløde fra en dåse kokosmælk
Vaniljepulver

* Udelades hvis man bruger smør med sydesalt

Tænd for ovnen på 180 grader varmluft.
Vend rabarberstykker, sukrin+, kværnede chiafrø og kanel godt sammen og hælde det i et smurt ovnfast fad, jeg brugte et tærtefad med en diameter på 23 cm. Bland mel, nødder, fibre, sødning og salt og arbejd smørret i med fingrene, til du har en ensartet smuldredej. Fordel smuldredejen over rabarberne og bag i 15-20 min. Læg evt. staniol over kagen efter 15 min., så crumblen ikke bliver brændt. Server med kokosfløde pisket med vaniljepulver.

Rabarbercrumble med kokosflødeskum



Ingen kommentarer:

Send en kommentar