onsdag den 16. september 2015

Italiensk/spansk kyllingefad

Inspiration til denne ret kommer fra Madbanditten, og hos hende er retten italiensk. Hos mig er retten både italiensk og spansk, da jeg har erstattet den italienske Parmesan med den spanske Manchego. Da jeg for tiden undgår mælkeprodukter på nær dem af gede-/fåremælk, har jeg også brugt kokosmælk i stedet for fløde. Retten smagte italiensk :) - og skal bestemt laves igen.

3 personer

2 store kyllingfileter
Olivenolie
Himalayasalt
Friskkværnet peber
½ flaske mosede tomater
1,5 dl kokosmælk
2 tsk. basilikum
2 stegte/grillede kyllingepølser
75 g oliven
75 g revet Manchego

+
frisk basilikum til pynt

Tænd for ovnen på 170 grader varmluft.
Skær kyllingfileterne i tern, læg dem i et ovnfast fad og vend dem med olivenolie, salt og peber. Bag i ovnen i ca. 8 min. Hæld mosede tomater, kokosmælk og basilikum i en lille gryde og lad det simre. Skær pølserne i skiver og put dem i fadet til kyllingeternene. Tilsæt oliven og tomatsauce og vend det hele godt sammen. Drys med revet ost og bag i ovnen i yderligere 8 min. Pynt med groftskåret frisk basilikum og server.
Som tilbehør serverede jeg grillet og ostegratineret broccoli.

Italiensk/spansk kyllingefad




Ingen kommentarer:

Send en kommentar