onsdag den 9. september 2015

Osteboller vol. ll

Jeg tog udgangspunkt i fødselsdagsboller fra FB-gruppen "Mine bedste LCHF opskrifter", og bollerne blev gode, men de smager for meget af ost til, at jeg vil kalde dem fødselsdagsboller. Jeg havde ikke forventet ostesmag, men det kan skyldes, at jeg brugte gede gouda og gede smøreost i stedet for alm. gouda/cheddar. I hvert fald kalder jeg bollerne for osteboller, og de er virkeligt gode med smør og ost/pålæg. Marmelade kan også gå :)

8-9 boller

50 g blødt smør
3 æg
6 æggehvider
200 g revet gede gouda
50 g gede smøreost
2 spsk. Suvida Søde-/bagemiddel
½ tsk. havsalt
2 spsk. fiberHUSK
1 dl affedtet mandelmel
2 dl pofiber
2 tsk. bagepulver

+
1 æg til pensling

Rør alle ingredienser sammen og lad dejen stå i ti minutter, mens ovnen varmes op til 175 grader varmluft. Form 8-9 boller og sæt dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Pensl bollerne med sammenpisket æg og bag bollerne midt i ovnen i 20-25 min.
Hold øje med bollerne efter 20 min., så de ikke bliver for mørke.

Osteboller vol. ll

Ingen kommentarer:

Send en kommentar