fredag den 11. september 2015

P-tærter uden sukker og andet "halløj"

Jeg har spist mange P-tærter i mit liv, men de sidste mange år har jeg undværet dem, da det de er lavet af, ikke tiltaler mig. Da Elisa så postede en low carb opskrift i FB gruppen "LCHF / Lavkarbo på dansk", måtte jeg fluks i køkkenet.

6 store P-tærter

150 g lys fibersirup
60-70 g peanuts
60 g proteinpulver med vaniljesmag, jeg brugte Clean Lean
90 g mørk chokolade, jeg brugte Änglamarks 85%

Lad 100 g fibersirup småkoge i 3-4 min. Tilsæt 50 g peanuts og proteinpulveret og rør det hele godt sammen. Rør 50 g kold fibersirup i massen. Fyld massen i muffinforme af silikone og tryk 10-20 g peanuts ned i tærterne (jeg brugte fingrene). Stil tærterne på køl en times tid. Smelt 60 g chokolade over vandbad, tag gryden af varmen og rør 30 g chokolade i den smeltede chokolade. Tag P-tærterne ud af formene, læg dem på bagepapir og tryk dem flade (igen brugte jeg fingrene). Pensl tærterne med chokolade og stil dem på køl, til chokoladen er stivnet. Skær evt. overskydende chokolade af med ensartet urtekniv. Enjoy.
Opbevares på køl.

P-tærter uden sukker
P-tærter uden sukker

2 kommentarer:

  1. Ah, ja - jeg så godt Elisas P-tærte. Jeg har også haft planer om at lave dem og har netop fået købt mig en ny flaske clear (hvor forsvinder den sirup dog hurtigt!), så måske er det det, jeg skal lave imorgen, søndag ;-)

    Tak for din altid så inspirerede side!

    Kh. JetteDC

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Jette :)
      Jeg skal også i gang i morgen; datteren har bestilt p-tærter til de næste efterskole-uger. Og én portion slår nok ikke til, hvis knægten og jeg også skal nyde et par stykker...

      Slet