fredag den 27. november 2015

Fødselsdagsboller

Jeg har efterhånden bagt mange forskellige LCHF boller, og dem her er klart de bedste, hvis man går efter en fødselsdagsbolle. Bollerne er tunge/bastante og smager lidt af kokos, hvilket jeg synes godt om. Opskriften har jeg fra Madbanditten.

8 store boller

8 æg
8 spsk. Suvida el. sukrin
100 g smeltet smør
2 dl piskefløde
2 dl kokosfibre
6 spsk. loppefrøskaller
2 tsk. kardemomme
4 tsk. bagepulver

+
1 sammenpisket æg til pensling

Pisk æg og sødemiddel. Hæld smeltet smør og fløde i og pisk igen. Tilsæt kokosfibre, loppefrøskaller, kardemomme og bagepulver og pisk det hele godt sammen, så der ikke er klumper i dejen. Lad dejen stå i 10 min. mens ovnen varmes op til 175 grader. Form med våde hænder 8 boller og sæt dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Pensl bollerne med sammenpisket æg og bag dem midt i ovnen i ca. 30 min. Lad bollerne køle af på en bagerist.

Fødselsdagsboller


Ingen kommentarer:

Send en kommentar