fredag den 20. november 2015

Hvidløgsflutes

De her hvidløgsflutes er fra FB-gruppen "Mine bedste LCHF opskrifter", og de er virkeligt gode. De er, som jeg husker et godt groft flutes med hvidløgssmør - bare knap så sprødt. Vi nød de første to til en lækker tomatsuppe, og der skal snart bages igen.

5 æg
250 g revet Gouda
1 dl sesamfrø
1 dl pofiber
½ dl solsikkekerner
½ dl affedtet mandelmel
2 spsk. fiberHUSK
2 tsk. bagepulver
1 tsk. havsalt

+
2 spsk. blødt hvidløgssmør
2-3 tsk. hakket frisk persille

Rør ingredienserne til dejen godt sammen og saml den til en kugle i skålen. Lad dejen hvile i 10 min., mens ovnen varmes op til 175 grader varmluft. Form med våde hænder to flutes og læg dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Skær snit på skrå - ca. halvt ned igennem flutene og med 1,5-2 cm mellemrum. Bag i ovnen i 20 min. Hold øje med at flutene ikke bliver for mørke. Tag flutene ud af ovnen og lad dem køle lidt af mens smørret røres med persille. Tænd for ovnens grillfunktion. Skær ned i flutenes skrå snit og fordel smørret i snittene. Sæt flutene i ovnen igen og grill dem i 3-5 min., til smørret er helt smeltet og flutene gyldne. Træk flutes og bagepapir over på en bagerist og lad flutene køle af.

Hvidløgsflutes




Ingen kommentarer:

Send en kommentar