onsdag den 11. november 2015

Pasta med vodka-tomatsauce

Xenia kalder retten "Pasta alla vodka", og da jeg så denne overskrift, tænkte jeg, at det ikke var noget for mig, da jeg ikke er så vild med at kombinere mad og spiritus. Men min nysgerrighed var alligevel vakt, og da jeg havde alle ingredienser i hus, lavede jeg retten - og det med stor succes. For at LCHF'isere retten vil jeg næste gang erstatte bønnepasta med LCHF pasta.

4 personer

200 g LCHF pasta el. bønnepasta
1-2 squash, skåret i strimler med spiralizer el. skrællekniv
5 fed hvidløg
1 flaske mosede tomater
2 spsk. vodka
2 spsk. persille, finthakket
½ dl kokosmælk el. piskefløde
1 spsk. smør
1 dl revet fast ost, jeg brugte en gedeost
Godt med Himalayasalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

+
Ekstra revet ost og persille til at drysse på retten
Evt. sprødstegte bacontern

Hvis du har valgt bønnepasta, koges denne i letsaltet vand efter anvisningen på pakken.
Mos hvidløgsfeddene med en knivs flade side. Steg dem ved middel varme i godt med smør i en stor sauterpande. Når feddene har taget farve, tilsættes mosede tomater, salt og peber. Lad saucen simre et par minutter, tilsæt vodka og lad saucen simre, til bønnepastaen er kogt færdig - ellers ca. 5 min. Tilsæt saucen kokosmælk el. piskefløde og smør, rør det godt ud i saucen og smag til. Tilsæt persille, LCHF pasta el. afdryppet bønnepasta og vend det hele godt rundt. Vend til sidst revet ost i, anret i dybe tallerkener og drys med revet ost og finthakket persille.

Pasta med vodka-tomatsauce




Ingen kommentarer:

Send en kommentar