søndag den 7. februar 2016

Fastelavnsboller vol. ll

Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have... Og det får jeg. Rigtigt lækre og velsmagende fastelavnsboller. Men jeg må lige en tur i køkkenet først, og inspirationen til arbejdet der får jeg herfra.

8 fastelavnsboller

3 æg
100 g flødeost, jeg bruger en gedesmøreost
50 g mandelmel
1 spsk. fiberHUSK
1,5 tsk. bagepulver
En knivspids fint havsalt

+
80 g frosne hindbær *
½ tsk. vaniljepulver
1 tsk. sukrin+
Kokosfløden fra 1 dåse kokosmælk
Et godt drys vaniljepulver
Sukrinmelis

* eller andre frosne bær el. pureret rabarberkompot

Giv de frosne hindbær et opkog sammen med vaniljepulver og sødning. Sæt bærsylten på køl.
Rør en dej af æg, flødeost, mandelmel, fiberHUSK, bagepulver og dej. Lad dejen hvile, mens ovnen tændes på 150 grader varmluft og en bageplade beklædes med bagepapir. Fyld dejen i en sprøjtepose og sæt 8 boller på bagepladen. Bag i ca. 25 min. Lad bollerne køle af på en bagerist. Skær bollerne igennem.
Pisk kokosfløde, vaniljepulver og bærsylt til en luftig creme. Fyld cremen i en sprøjtepose og sprøjt creme på bollernes nederste halvdele. Læg "over-bollerne" på og sigt sukrinmelis over fastelavnsbollerne.

Fastelavnsboller vol. ll

Ingen kommentarer:

Send en kommentar