søndag den 21. april 2013

LCHF i New York

Trods forsikringer fra en god veninde, var jeg bange for, at det ikke var muligt at spise LCHF og øko på vores drømmerejse til USA, men men men.. Det kan sagtens lade sig gøre.

Til den lange tur herover havde jeg pakket følgende:
Oopsies med tandsmør, smilende æg, ostebjælker, Hanegals snackpølser, agurkestænger, gulerodsstænger, cherrytomater, rød peber i strimler og mørk chokolade. Derudover te og instant kaffe.
Da min familie fik deres små bakker med flymad - jeg fik også en for lige at se, hvad jeg ville sætte tænderne i -, hev jeg min store pose mad op på skødet og var så taknemmelig for min flittige smøren og snitten tidligere på dagen. Jeg nød min lækre mad, og stewardesserne bragte mig kopper med kogt vand til min øko kaffe og te.
SÅ godt.
Af flymaden var der lidt kylling (der kunne fiskes op af en masse gul ris) og en lille bjælke ost, der var LCHF mad.

Vel ankommet til Jersey City efter ca. 13 timers rejse, skulle der købes ind i det nærmeste supermarked, og der var som forventet et kæmpe udvalg af alt og oveni købet et pænt udvalg af øko varer. Så morgenmaden, som er indtaget i lejligheden, har stort set været som hjemme.

Frokosten, som hver dag er spist ude, har med lidt justeringer også været LCHF.
Førte dag bad jeg om en kyllingesandwich uden brød, og tjeneren foreslog (uden løftede øjenbryn) stegt kylling med ost, rød peber, salat, guacamole og chipotlemayo - SÅDAN.
Anden dag, på Hard Rock Cafe, bestilte jeg en stor salat med røget kylling og bacon; at dressingen så smagte rigeligt sødt, var der ikke så meget at gøre ved - pyt.
Tredje dag, i en junkbiks i Woodbury Premium Outlet, kunne man købe bland selv salater; valgmulighederne var talrige, og det blev en god salat.
Fjerde dag endte vi på et pizzaria, hvor der udover pizza kun blev serveret en tallerken antipasti som forret. Min kære mand spurgte tjeneren, om det var muligt at få antipasti som hovedret, og resultatet var denne lækre tallerken mad:














Femte dag blev det til en skøn spinat-agurk-tomat salat med kylling, gedeost og vinaigrette.
I morgen..

Aftensmaden, som er indtaget i lejligheden, har været både de lækreste bland selv salater fra de helt fantastiske Whole Foods Market's, og øko pålæg el. æg med smørstegte grøntsager samt lidt nødder. Super nemt og virkelig lækkert.
Whole Foods Market's er to die for - jeg ville lægge stort set alle mine penge der, hvis jeg boede herovre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar