tirsdag den 28. maj 2013

Farsbrød med cremede champignons

Disse farsbrød er også fra Sukkersensitiv og bagt i muffinforme, men man kan sagtens lave et stort farsbrød - det skal bare bages ca. 30 min. længere.

6 personer

500 g oksefars
200 g sprødstegt bacon
2 æg
200 g revet ost, gerne med smag
2 dl piskefløde
1 hakket løg, ca. 100 g
Frisk basilikum el. anden krydderurt
Friskkværnet peber

Alle ingredienser blandes godt sammen og fyldes i muffinforme. Husk at smøre formene, hvis de ikke er af silikone. Bag midt i ovnen ved 200 grader (varmluft) i 20-25 min.











Cremede champignons:

500 g champignons
50 g smør, evt. kryddersmør
100-125 g gedesmøreost el. anden naturel smøreost
Salt og friskkværnet peber

Champignonerne renses, skives og steges i smør, til de har fået farve. Tilsæt osten og lad det hele smelte sammen ved svag varme. Smag til med salt og friskkværnet peber.

Cremede champignons
Farsbrød med cremede champignons

4 kommentarer:

  1. Det var da en genial menu, til én som mig der sjældent gider stå og forme bøffer.. :P
    Det må blive dagens ret i aften! Mums :)
    /Sheila

    SvarSlet
  2. Ja, og de smager bare SÅ godt og fik hurtigt ben at gå på :-)

    Følger din blog og synes det har været spændende med juicefasten.
    Jeg vil forsøge mig med en RAW uge i sommerferien og se, hvordan kroppen reagerer på det.

    SvarSlet
  3. Tak - det var også et spændende eksperiment!

    Jeg kunne godt forestille mig en uge på raw ville være godt. Håber du blogger om det? Der er jo RIGTIG meget lækker mad.

    Vi fik så disse farsbrød i muffin forme til aften. De var utrolig lækre og familien var vilde med dem. Win-win! :)
    /Sheila

    SvarSlet
  4. Dejligt at I kunne li' farsbrødene.
    Jeg vil helt sikkert blogge om min RAW uge :-)

    SvarSlet