lørdag den 25. maj 2013

Minipizzaer på ostebund

Vi skulle have spist rester fra i går, men der var ikke mad tilovers! Hvad gør man så? Kigger i opskrifter, der skal prøves af og i køleskabet efter ingredienser. Det blev til de lækreste minipizzaer på ostebund. Ostebundene lavede jeg efter denne opskrift fra Sukkersensitiv.

8 stk.

3 æg
100 g gedesmøreost el. naturel flødesmøreost
100 g revet ost
Oregano, salt og peber

Del æggene i hvider og blommer og rør hviderne stive. Rør blommerne med smøreost, revet ost (jeg brugte 50 g Chili Gouda og 50 g Vesterhavsost) og krydderier.
Vend forsigtigt æggehviderne i.
Sæt massen i 8 runde klatter på en bageplade med bagepapir og bag ved 175 grader (varmluft) i ca. 15 min.


Top bundene med hvad du har lyst til. Hos mig blev det med hjemmelavet rød pesto, skalotteløg i tynde skiver, oksesalami, champignons i skiver, revet Vesterhavsost, oregano og friskkværnet peber.

Bag pizzaerne i ca. 3 min. ved samme temperatur som ovenfor.
Pynt eventuelt med friske cherry- eller blommetomater.
Server med salat.

Minipizza på ostebund

Ingen kommentarer:

Send en kommentar