lørdag den 29. juni 2013

Tærte med oksekød, champignons og spinat

Min store knægt er ikke voldsomt vild med champignons (konsistensen),
men i denne ret fra Sukkersensitiv, var de ok. Jeg har ændret lidt på opskriften.

4-6 personer

400 g oksefars
1 hakket løg
250 g champignons, skåret i skiver
250 g frisk spinat
2 dl piskefløde
4 æg
Salt, hvidløgspeber, sød paprika
100 g revet ost, gerne med smag
Smør el. kokosolie til at stege i

Brun oksefars og løg i smør el. kokosolie, hæld blandingen i et smurt ovnfast fad og krydr med salt og hvidløgspeber. Steg champignons og spinat og læg grøntsagerne ovenpå kød -og løgblandingen. Pisk fløde, æg og krydderier sammen og hæld det over grøntsagerne. Slut af med revet ost og bag tærten ved 175 grader i ca. 30 min.
Lad tærten stå og sætte sig i 10 min., inden den spises.

Jeg serverede tærten med cremefraiche 38% rørt med urtesalt, friskkværnet peber og røget paprika, hvilket var et hit.

Tærte med oksekød, champignons og spinat



Ingen kommentarer:

Send en kommentar