torsdag den 16. oktober 2014

Pizza med fennikel og gorgonzola

Denne her pizza kunne jeg spise hver dag, men det går jo ikke... ;)
Opskriften til bunden har jeg herfra - dog skiftede jeg halvdelen af mandelmelet ud med pofiber, da jeg rendte tør for mandelmel. Resten af opskriften kommer fra et udklip i min "gamle" opskriftsmappe. Pizzaen er nem at lave, og den smager SÅ godt.

3 personer

Pizzabund:
4 æg
½ dl piskefløde el. kokosmælk
1 spsk. fiberHUSK
½ dl mandelmel el. pofiber
1/4 dl kokosfibre
ca. 1 tsk. havsalt
100 g revet ost, f.eks. Cheddar

Topping:
1 fennikel, skåret tyndt på et mandolinjern
Frisk timian
150 g gorgonzola
Olivenolie

Tænd for ovnen på 180 grader varmluft.

Start med pizzabunden; pisk alle ingredienser på nær osten sammen.
Rør osten i og lad dejen stå i ca. 5 min.
Fordel dejen på en bageplade beklædt med bagepapir og bag i ca. 10 min.
Fordel fennikel, timian og gorgonzola på den forbagte pizzabund, dryp med olivenolie
og bag i ca. 15 min, til osten er smeltet.

Pizza med fennikel og gorgonzola - klar til bagning
Pizza med fennikel og gorgonzola - klar til maven :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar