torsdag den 9. april 2015

Karamelsauce

I slutningen af sidste år postede Madbanditten en opskrift på brownie med saltkaramel.
Den ville jeg bage til en gammel-gymnasieklasse-tøse-komsammen, og da saltkarameller er ret dyre her i byen, har jeg kogt en lækker og cremet salt-karamelsauce. Brug alm. smør, hvis du vil koge en karamelsauce uden saltsmag. Karamelsaucen vil også gå godt til en gang LCHF is og i hjemmelavede fyldte chokolader. Inspirationen fik jeg herfra.

Til en god stor portion.

200 g kokosfløde
150 g smør med sydesalt (fra Thise)
100 g kokossukker el. sukrin gold
1 tsk. vaniljepulver
Et godt drys kardemomme

Kom alle ingredienserne i en kasserolle og bring i kog på laveste varme. Lad massen simre ca. 10 min., rør ind imellem. Tag gryden af varmen og lad karamelsaucen køle af. Opbevar på køl eller frys, til karamelsaucen skal bruges. Min røg i fryseren, så den kan tilsættes browniedejen i små stykker.

Karamelsauce

P.s. Husk bloggens fødselsdags give-away.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar