torsdag den 2. april 2015

"Grønt" kernebrød

Jeg bager en sjælden gang imellem et kernebrød, som jeg skiver op og putter i fryseren. Så har jeg brød til de få dage, hvor jeg har lyst til en "rugbrøds-mad", el. hvor jeg skal i byen og ved, at der serveres brød. Det alm. kernebrød jeg bager er efter Sofia Sommers opskrift (blogindlæg følger efter næste bagning). Det her "grønne" kernebrød er bagt efter Jane Faerbers opskrift i "LCHF ÅRET RUNDT".
Et par skiver el. tre skal med til påskefrokost på søndag.

1 brød

1 lille sqaush, groftrevet
1 dl sesamfrø
1,5 dl hørfrø
1,5 dl græskarkerner
2 dl solsikkekerner
½ dl pofiber
1 spsk. tørret rosmarin
1 tsk. havsalt
4 æg
½ dl olivenolie

Tænd for ovnen på 160 grader.
Bland den groftrevne squash med frø, kerner, pofiber og krydderier. Pisk æggene i en anden skål og bland dem i brødblandingen sammen med olivenolie, til du har en klistret dej. Fyld dejen i en silikoneform el. en brødform beklædt med bagepapir og bag i ca. 1 time.
Lad brødet køle af på en rist.
Skiv eventuelt brødet op og frys det ned i en beholder (med madpapir mellem skiverne).

"Grønt" kernebrød


Ingen kommentarer:

Send en kommentar