torsdag den 25. juni 2015

Low carb "snyde-brød"

Jeg har tidligere bagt et fiberfranskbrød, og det var ok. men ikke så godt, at jeg har bagt det igen. Derfor er opskriften heller ikke delt her på bloggen. Det her low carb "snyde-brød" skal til gengæld bages igen; jeg "kom til" at spise seks skiver (de er små ;)) og har nu frosset resten ned.
Jeg kalder brødet et "snyde-brød", da det er en pose brødmix fra Sukrin, og den skal blot røres med vand og hældes i en form. Det er da snyd - men også dejlig nemt.

1 brød

1/3 af den store pose brødmix
4 dl vand
Solsikkekerner

Tænd for ovnen på 175 grader.
Rør brødmix og vand sammen og lad blandingen stå et par minutter.
Hæld dejen i en lille smurt brødform, pensl med vand og drys med solsikkekerner.
Bag i ca. 70 min., og lad brødet køle af på en bagerist.
Opbevar på køl el. frys det ned (i skiver med madpapir imellem)

Low carb "snyde-brød"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar