lørdag den 13. juni 2015

Chokolademousse med mynte og blåbær

Chokolademousse af chokolade og vand - kan det lade sig gøre? Ja, det kan det, og det skal bestemt laves igen. Jeg skal bare lige ha' anskaffet mig en ordentlig røreskål, så der ikke er chokolade-fregner overalt i køkkenet (og på mig) efter piskningen. Jeg brugte min yndlings-pebermynte-chokolade, men er man ikke til pebermynte, kan man bruge en alm. mørk chokolade el. evt. en chokolade med anden smag. Man kan også dæmpe pebermyntesmagen med en half and half blanding. Opskriften har jeg herfra.

4 portioner

200 g mørk (pebermynte) chokolade
2 dl vand

+
Blåbær og frisk mynte

Smelt chokolade og vand sammen i en skål over vandbad. Anbring skålen i en større skål fyldt med isvand. Pisk blandingen (med håndmixer) til den har konsistens som meget tynd flødeskum. Hæld på glas og stil på køl inden servering. Pynt med blåbær og frisk mynte og server med ekstra blåbær.

Chokolademousse med mynte og blåbær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar