fredag den 11. december 2015

All-in-one Eightie med ost, spinat og æg

Da jeg så denne opskrift fra MINDFULMAD.DK, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at sådan en all-in-one Eightie er lige noget for mig - og det er den. Protein, grønt og fedt i en meget lækker kombination. I forhold til den oprindelige opskrift, har jeg tilføjet lidt mere spinat og skruet ned for varmen under anden bagning.

1 stk. all-in-one Eightie

2 æg
20 g mayo
Et nip havsalt
½ dl pofiber
2 g bagepulver
25 g revet ost, f.eks. Manchego
60-70 g spinat, optøet og vredet fri for væske

+
Worcester Sauce
Cherrytomat(er)

Tænd for ovnen på 200 grader varmluft. Slå det ene æg ud i en skål og tilføj mayo og salt. Bland pofiber og bagepulver, hæld det i skålen og pisk det hele sammen. Hæld (med det samme) dejen på en bageplade beklædt med bagepapir og fordel dejen, så den danner en cirkel med en diameter på ca. 15 cm. Forbag eigthien i 5 min. Tag bagepladen ud af ovnen og skru ned for varmen til 180 grader varmluft. Drys eigthien med ost, læg en "vold" af spinat langs kanten og slå det sidste æg ud indenfor "volden". Bag i ca. 8-10 min., til æggehviden er stivnet.
Server evt. med Worcester Sauce og cherrytomat(er).

All-in-one Eightie med ost, spinat og æg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar