tirsdag den 15. december 2015

Julevafler

Juleferie og semi-sprøde julevafler til morgenmad; så bliver det ikke meget bedre :)
Opskriften har jeg fra LIVING LCHF, og jeg har tilsat "jule-krydderier" for smag og duft. Jeg tror, eddiken gør vaflerne semi-sprøde, så det vil jeg tilsætte dejen til mine andre vafler fremover.

15 små hjerter

2 store el. 3 små æg
1,5 dl creme fraiche 38%
3 tsk. smeltet smør
1 spsk. sødning, jeg brugte Suvida Søde-/bagemiddel
1 spsk. æblecidereddike
2 dl mandelmel
1 spsk. kokosfiber
1 tsk. vaniljepulver
1 stor tsk. kanel
1 tsk. kardemomme
Et drys stødte nelliker
Et drys allehånde
2 tsk. bagepulver
Lidt smør til bagning

Pisk æggene luftige. Tilsæt creme fraiche og pisk igen. Rør resten af ingredienserne i. Tænd for vaffeljernet og bag lækre og velduftende julevafler. Lad vaflerne køle af på en bagerist. Server med ønskede toppings, f.eks. sukrinmelis og mørk fibersirup.

Julevafler





Ingen kommentarer:

Send en kommentar