torsdag den 24. marts 2016

Påskejuice

Mine (verdens bedste) naboer har købt en slowjuicer, og det fik mig igang med at bruge min igen. Jeg har været alt for perfektionistisk mht. aftørring af juiceren efter skylning/vask, hvilket har gjort, at jeg syntes, det var besværligt at bruge den. Nu står delene på et viskestykke og lufttørrer, og så drikker jeg friskpresset juice hver uge. Påskejuicen kunne også hedde solskinsjuice, da den jo er gul som solen og blev lavet på en solbeskinnet dag. Opskriften har jeg fra FB-siden "Jeg er vild med friskpresset juice og smoothies".

2 store glas

2 mellemstore pastinakker
2 mellemstore persillerødder
2 appelsiner, uden skræl
1 gul peber
½ øko citron med skræl
5 cm gurkemejerod

Pak gurkemejeroden mellem de øvrige ingredienser (den afgiver meget farve) og kør det hele igennem juiceren. Afslut med at hælde en skvæt vand gennem juiceren. Kom isterninger i glas, hæld juicen op og tilsæt eventuelt lidt god olie.

Påskejuice

Ingen kommentarer:

Send en kommentar