tirsdag den 22. marts 2016

Pyt-i-pande a la Lonerosa

Pyt-i-pande a la Lonerosa er en let, smuk og meget velsmagende ret. Jeg synes, den er bedst kold dagen(e) efter, men det er mine unger ikke enige med mig i. Inspirationen kommer herfra.

3-4 personer

2 skalotteløg, groft snittet
1 pose frosne grøntsager, jeg brugte ovngrøntsager fra Änglamark
5 kugler frossen spinat
½ chorizo, skåret i skiver og stegt
1 dåse hakkede tomater
Basilikum
Oregano
Rosmarin
Timian
Himalayasalt
Friskkværnet peber
5 æg
Et par håndfulde revet ost, jeg brugte Manchego
Hvidløgssmør til stegning

+ friske urter, f.eks. brøndkarse

Steg løg og grøntsager i rigeligt hvidløgssmør. Tilsæt chorizo, hakkede tomater og krydderier, rør det hele sammen og lad det simre ca. 5 min. Lav 5 fordybninger i grøntsagsblandingen, slå æggene ud i dem og lad retten snurre i ca. 10 min. - til æggene har ønsket konsistens. Drys med ost og lad den smelte. Top med friske urter og server. Evt. med avocado og ekstra ost.

Pyt-i-pande a la Lonerosa 
Tilføj billedtekst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar