torsdag den 12. december 2013

Portobello-quiche

denne amerikanske low carb blog fandt jeg en opskrift, der inspirerede mig til nedenstående quiches. Jeg have to portobellosvampe fra Årstiderne, et glas grillede artiskokker og et glas persillepesto og kombineret med æg, ost, salt og peber, blev det til lækkert tilbehør til et par kalvesteaks.

1-2 personer

2 portobellosvampe
1 glas grillede artiskokker
1 æg
2 spsk. persillepesto
Urtesalt og friskkværnet peber
Et par gode håndfulde revet ost, jeg brugte en lagret Cheddar

Tænd for ovnen på 180 grader varmluft.
Børst urenheder af svampene og læg dem med "hatte-siden" nedad i et smurt ovnfast fad. Bag i 15 min. Blend imens resten af ingredienserne på nær osten og smag til.
Læg massen på svampene, top med revet ost og bag i ca. 20 min.
Tænd for grillen og grill til overfladen er gylden (ca. 4 min.).



Portobello-quiche

Ingen kommentarer:

Send en kommentar