mandag den 30. december 2013

Bønnefritter

Jeg har haft svært ved at lave bønnefritter, hvor nogle ikke er for bløde og andre ikke for stegte/brændte. Jeg har brugt den gængse opskrift, der ligger på diverse LCHF blogs.
For ikke så længe faldt jeg over denne opskrift fra HEIDIS VERDEN, og følger man den,
får man perfekte bønnefritter.

2 personer

500 g frosne bønner
3 spsk. olivenolie
Et godt drys flagesalt

Hæld bønnerne på en bageplade beklædt med bagepapir og sæt dem i en kold ovn.
Tænd for ovnen på 140 grader varmluft og lad bønnerne varme op i 15 min. Dryp olie og drys flagesalt over bønnerne, vend det hele godt rundt og lad bønnerne stege videre i 45 min. Vend bønnerne rundt for hvert kvarter. Skru op for varmen til 150 grader varmluft og lad bønnerne stege videre i ca. 10 min.
Hold øje med dem, så de ikke får for meget.

Bønnefritter - server med en god fed dip, f.eks. aioli

Ingen kommentarer:

Send en kommentar