fredag den 21. november 2014

Savoykåls-pita med oksefyld, creme fraiche, ost og mangochutney

Tilbage i mine "brød-dage" blev oksefyldet til denne ret serveret i pitabrød, og retten var en af favoritterne herhjemme. Nu serveres fyldet i savoykålsblade, og det er retten bestemt ikke blevet ringere af - tvært imod. Mangochutney er ikke LCHF, men smager SÅ godt til retten. Jeg ved ikke, hvor jeg har opskriften fra, da jeg i tidernes morgen har skrevet den af...

4 personer

400 g oksefars
2 gulerødder, revet groft (kan erstattes med peberfrugt, skåret i små stykker)
2 porrer, skåret i tynde ringe
2 fed hvidløg, fint hakket
1 spsk. karry
Himalayasalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

+
Savoykålsblade
creme fraiche 38%
revet ost, gerne med smag
Chiliflager
Evt. mangochutney

Varm smørret op i en gryde og lad karry, hvidløg og kød stege, til kødet smuldrer. Tilsæt porre og lad det stege med i ca. 5 min. Tilsæt gulerod, tag gryden fra varmen og rør godt rundt. Server i savoykålsblade med creme fraiche, ost, chiliflager og evt. mangochutney.

Savoykåls-pita med oksefyld, creme fraiche, ost og mangochutney

Ingen kommentarer:

Send en kommentar