torsdag den 5. marts 2015

Stegt sild

Jeg er ikke så god til at tilberede og servere fisk, som jeg gerne vil være, men da jeg "faldt over" MSC certificerede sildefileter i SuperBrugsen, måtte jeg selvfølgelig i gang med en omgang stegt sild. Jeg valgte at panere i groft sesammel og stege i klaret smør - mums :) Er man ikke til fisk med ben i, skal man ikke vælge denne ret; sild har maaange små ben...

4-6 personer

8 sildefileter - 600 g
1-1,5 dl loppefrøskaller
2 æg, pisket godt sammen
2 dl sesamfrø, kværnet til groft mel
Himalayasalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

Vend først sildefileterne i loppefrøskaller, dernæst i æg og til sidst i sesammel tilsat salt og peber. Smelt fedtstof i en stor pande og steg sildefileterne ved middel til høj varme ca. 4 min. på hver side. Server med f.eks. dampede blomkålsbuketter og persillesovs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar