torsdag den 12. september 2013

Bagte fiskefileter med pestopasta

Jeg vil gerne spise fisk men synes, det er svært at tilberede det ligeså lækkert, som det man får serveret på de fleste restauranter. Her følger en opskrift på en virkelig lækker og smagfuld fiskeret. Inspirationen fik jeg fra frk. sveske.

4 personer

4-6 fiskefileter
4-6 håndfulde frisk spinat
8-12 tsk. grøn el. rød pesto (jeg brugte persillepesto)
8-12 tsk. hvidløgssmør
Revet Vesterhavsost

2 squash
8-12 store spsk. grøn el. rød pesto
8 San Marzano el. cherrytomater

Tænd for ovnen på 170 grader varmluft.
Læg den friske spinat i 4-6 bunker på en bageplade beklædt med bagepapir. Læg fiskefileterne ovenpå og top med pesto, hvidløgssmør og revet ost.
Bag i ovnen i 17 min. og slut af med at grille i ca. 4-8 min., til osten får lidt farve.


Imens fisken er i ovnen laves pasta af de to squash's, enten med en spiralizer el. med en kartoffel-/tyndskræller. Overhæld evt. pastaen med kogende vand, hæld vandet fra med det samme og dryp godt af. Vend pesto i pastaen.

Server de bagte fiskefileter med pestopastaen og tomatbåde drysset med lidt urtesalt.

Bagt fiskefilet med pestopasta

Ingen kommentarer:

Send en kommentar