mandag den 30. september 2013

Brombærmarmelade

Brombær er det bedste LCHF-bær mht. kulhydratmængde, og så smager det rigtigt godt. Jeg har desværre ikke kunnet købe frosne øko brombær længe, så glæden var stor, da mor og far havde små 2 kg friske øko brombær med, da de sidst var på besøg. Bærene blev skyllet og frosset ned i mindre portioner.
Jeg bruger brombær til marmelade, smoothies og yoghurt.
Denne morgen lavede jeg marmelade, og inspirationen fik jeg herfra.

Til et glas som på billedet:

Ca. 300 g frosne brombær
1 spsk. sukrin+
1 tsk. vaniljepulver
Flydende stevia
2 tsk. chiafrø

Lad bær, sukrin+ og vaniljepulver koge ved svag varme i ca. 25 min. Blend og smag til med stevia (30 dråber blev det til for mig, inden jeg var tilfreds). Tilsæt chiafrø og hæld på et skoldet glas. Opbevares i køleskabet.

Brombærmarmelade


Ingen kommentarer:

Send en kommentar