fredag den 30. august 2013

Snackpeber-pesto

Jeg havde to røde snackpebre, der skulle spises el. bruges til et el. andet,
og da jeg er imod madspild, måtte jeg finde på noget. Det blev til denne dejlige pesto:

Et lille glas

2 røde snackpebre
2 fed hvidløg
1 tsk. hvid balsamico
Ca. ½ dl olivenolie
Knuste chiliflager
Urtesalt

Tænd for ovnen på 250 grader med grill.

Del peberfrugterne i kvarter, fjern kernerne og læg dem i et smurt fad med skindsiden opad. Grill pebrene i ca. 15 min., til skindet er godt sort.
Tag pebrene ud, lad dem køle af og flå skindet af.
Blend det bagte peberfrugtkød med hvidløg, balsamico og olivenolie.
Smag til med knuste chiliflager og urtesalt.
Hæld pestoen i et lille glas og opbevar på køl.

God til bl.a. grillet el. stegt kød.

Snackpeber-pesto

2 kommentarer:

  1. Uhm.. Jeg elsker bagte/grillede peberfrugter. Den her må helt sikkert på to-do!
    God weekend!

    SvarSlet
  2. Tak Anne - og i lige måde.
    Vil lige lure lidt på din blog, kan se vores formål er det samme :)

    Kh. Lone

    SvarSlet