lørdag den 19. april 2014

LCHF i Rom

Jeg har været med min forældre på en fantastisk ferie i Rom, og det blev til en uge med skønne oplevelser, sightseeing og selvfølgelig LCHF mad. Jeg carb loadede en enkelt dag, hvor jeg tillod mig Parmigiana di melanzane (med mel i saucen), ravioli, panna cotta med jordbærsauce og hvid chokolade. Senere denne måned kommer der et indlæg om carb loading; her skal det handle om al den dejlige LCHF mad, jeg indtog i Rom.

Til flyveturen derned, under hvilken der skulle indtages to måltider, medbragte jeg mælkefri pandekager (blogindlæg følger), ostestænger, snackpølser (fra Aalbæk), kogte æg, agurk og cherrytomater. Pragtfuld mad i stedet for de kulhydratrige snacks, der blev serveret. Det skal dog nævnes, at KLM gør mere og mere i at servere sund og økologisk mad, og det er da enormt positivt.

Italienerne gør ikke så meget ud af morgenmad, det er som regel lyst brød og kaffe, og det var det også på Pantheon View B&B + smør og ost :) Jeg havde, som før nævnt, taget snackpølser med hjemmefra, og dem supplerede jeg med avocado, agurk, cherrytomater og så selvfølgelig smør og ost. Udover det købte jeg sødmælksyoughurt naturel, som jeg blandede op med piskefløde og toppede med "hjemmebragte" hakkede paranødder og 92% chokolade. Dertil grøn te og kaffe med kokosolie og piskefløde.

Frokost og aftensmad blev nydt ude, og der sørgede jeg for at bestille kød, grøntsager og fedt. Var retterne lidt for fedtfattige, blev der frådset med olivenolie og parmesan :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar