onsdag den 17. september 2014

Grøntsagsfladbrød vol. lll

Det er genialt, når man kan bruge grøntsagsrester til lækre fladbrød, der kan bruges som brød, burgerboller, pølsesvøb osv. Denne gang blev jeg inspireret af Madbanditten men udelod kerner, frø og nødder for en mere striks version.

8 grøntsagsfladbrød

500 g blomkål
120g ost, jeg brugte Pecorino
1 håndfuld friske basilikumblade
2 store spsk. pofiber
2 store spsk. loppefrøskaller
1 tsk. spidskommen
1 tsk. cayennepeber el. chipotle chili
Himalayasalt og friskkværnet peber
2 æg

Skær grøntsager og ost i mindre stykker og put det i en foodprocessor sammen med de øvrige ingredienser - lige på nær æggene. Blend til massen er ensartet, tilsæt æg og blend igen; massen er nu våd og fedtet men kan nemt formes med hænderne. Tænd for ovnen på 170 grader varmluft. Form 8 runde kugler og sæt dem på to bageplader beklædt med bagepapir. Tryk kuglerne flade og runde og bag grøntsagsbrødene i ca. 35 min. Check "brødene" efter 15 min. og igen efter yderligere 10 min. Måske skal bagepladerne bytte plads, hvis ovnen varmer ujævnt. Når "brødene" er taget ud af ovnen, er det en god ide at lette dem fra bagepapiret med en spatel.

Grøntsagsfladbrød vol. lll
- med mayo, torskelever, tomat, peber og agurk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar