torsdag den 11. juli 2013

Kyllingegratin

Jeg har købt det lækreste kød hos Gaardbutikken.dk, bl.a. kyllingefars og inspireret af Ryskadoctor, lavede jeg en super lækker kyllingegratin.

4-6 personer

500 g kyllingefars
Et par håndfulde finthakket, frisk basilikum
Urtesalt og friskkværnet peber
250 g frosset spinat (optøet)
250 g markchampignons, skåret i skiver
1 aubergine, skåret i tern
4 æg
4 spsk. mayonnaise
150-200 g revet ost, f.eks. lagret cheddar
Smør el. kokosolie til at stege i

Brun kyllingefarsen i smør el. kokosolie, krydr med urtesalt og friskkværnet peber og hæld kødet i et smurt ovnfast fad. Drys med den finthakkede basilikum.
Knug den optøede spinat fri for væde og fordel den over kødet.
Steg champignonskiver og auberginetern, til de er gyldne og har afgivet al væsken og læg grøntsagerne ovenpå kød og spinat.
Pisk æg og mayonnaise sammen og hæld det over grøntsagerne.
Slut af med revet ost og bag gratinen ved 225 grader i ca. 20 min.
Lad gratinen stå og sætte sig i 10 min., inden den spises.

Jeg serverede gratinen med cremefraiche 38% rørt med urtesalt, friskkværnet peber og stødt spidskommen.

Kyllingegratin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar