mandag den 7. oktober 2013

Kyllingenuggets

Jeg havde aldrig spist kyllingenuggets, så jeg havde ikke noget at sammenligne med, men iflg. min datter er hjemmelavede LCHF kyllingenuggets de bedste, og jeg synes også, de er rigtigt gode.
Igen kom inspirationen fra Jane Faerbers bog "LCHF SPIS DIG MÆT & GLAD"
- og et par andre madbloggere.

6-8 personer

3 pakker kyllingefilet à 280 g
1,5 dl loppefrøskaller
3-4 æg
3-4 dl sesamfrø
Salt og friskkværnet peber
Kokosolie til at stege i

Skær kyllingefileterne i passende stykker (jeg skar hver filet i ca. 7-8 stykker).
Kværn sesamfrøene til groft mel og bland melet med salt og friskkværnet peber.
Vend først kyllingestykkerne i loppefrøskaller, dernæst i æg og til sidst i sesammel.
Steg de panerede kyllingestykker gyldne og sprøde i masser af kokosolie.
Server med en god dip el. mayonnaise - og selvfølgelig noget grønt :)

Kyllingenuggets

Ingen kommentarer:

Send en kommentar