lørdag den 12. oktober 2013

Osteomelet med pesto og oliven

Når jeg skal have gæster el. i byen og nyde søde LCHF lækkerier, er det vigtigt for mig at starte dagen med en fed (selvfølgelig) men også ikke sød og sen morgenmad. På den måde undgår jeg at spise for meget af det søde, for jeg er for det første ikke sulten, og for det andet får jeg meget hurtigt nok og er glad og tilfreds.
En sådan morgenmad kan f.eks. være et par spejlæg med ost, purløg og tomat el. denne skønne osteomelet med pesto og oliven. Inspirationen fik jeg fra 56kilo.

1 person

2 æg
2 spsk. piskefløde el. vand
Urtesalt og friskkværnet peber
3 spsk. revet ost, f.eks. Pecorino
2 spsk. pesto
8-10 oliven
Frisk basilikum
Smør, klaret smør el. kokosolie til at stege i

Smelt fedtstof i en lille pande (middel varme). Pisk imens æg, væske, lidt urtesalt og friskkværnet peber - vær varsom med salt, hvis der bruges en salt ost som f.eks. Pecorino. Hæld æggeblandingen på panden, lad omeletten sætte sig lidt og drys så den revne ost over. Når omeletten er færdig toppes den med pesto, oliven og frisk basilikum. Velbekomme.

Osteomelet med pesto og oliven


Ingen kommentarer:

Send en kommentar