mandag den 28. oktober 2013

Pizza med ostebund

Forlænget weekend skulle fejres med pizza - og denne gang med ostebund. Osten er Halloumiost, som jeg endnu ikke har fundet i Jylland, man jeg havde en importeret ost fra København. Familien (og jeg) var/er helt vilde med denne pizza, der også smager godt kold dagen efter. Inspirationen kom fra Madbanditten.

4 personer

250 g revet Halloumiost
4 æg
½ dl piskefløde
12 tsk. HUSK (loppefrøskaller)

Varm ovnen op til 250 grader varmluft.
Bland alle ingredienser i en skål og lad dejen hvile i 10 min.
Bred dejen tyndt ud på en bageplade beklædt med bagepapir (man kan også lave små runde pizzaer). Bag i ovnen i ca. 10 min. Dejen hæver lidt under bagningen.

Tip: pizzabunden(e) kan fryses.

Bunden(e) toppes med dit yndlingsfyld; her blev det tomatsauce fra auberginegratinen, oksekødssalami, svampe, revet Pecorino og tørret oregano.
Og så lige halverede San Marzano tomater lige inden servering.

Pizza med ostebund

Ingen kommentarer:

Send en kommentar