lørdag den 6. december 2014

Grønkålspesto

Jeg købte grønkålskassen hos Aarstiderne, og jeg skal love for, at jeg fik grønkål. Tre meget store poser. En tredjedel af en af poserne blev til følgende skønne og meget velsmagende pesto - lavet med inspiration fra SMAG på maden.

Til ca. 2 dl pesto

Ribbet grønkål svarende til 3 dl finthakket kål
En håndfuld ristede paranødder *
3 spsk. Manchego, Pecorino el. Parmesan
1 stort fed hvidløg
Olivenolie
Citronsaft
Havsalt

* Jeg ristede nødderne i ca. 10 min. ved 140 grader varmluft

Kom grønkål, paranødder, ost, hvidløg og et par spsk. olie i en foodprocessor. Blend et par minutter, skrab ned fra siderne og tilsæt mere olie, til konsistensen er som ønsket. Smag til med citronsaft og salt. Hæld på skoldet glas og opbevar i køleskabet.

Grønkålspesto

Ingen kommentarer:

Send en kommentar