mandag den 15. december 2014

Rejepizza

Nu skal det hele jo ikke gå op i jul... eller noget..., så her kommer en opskrift på pizza med rejer. Jeg var meget skeptisk, da jeg gik i gang med at lave pizzaen, da varme rejer måske ikke lige er sagen. Men da jeg endnu ikke er gået fejl af opskrifter fra 56 KILO, og da billederne af pizzaen ser virkeligt lækre ud, "kastede" jeg mig ud i det og kan kun sige, at varme rejer ER sagen :)

4-5 personer

Bund:
4 æg
1,5 dl mandelmel
1,5 spsk. fiberHUSK
2 spsk. pofiber
1 tsk. bagepulver
1,5 dl revet Mozarella
Et nip havsalt
3/4 dl vand

Fyld:
En mellemstor dåse tomatpuré
200 g revet Mozarella
½ fennikel, skåret fint på et mandolinjern
300 g rejer, jeg brugte de fine store øko-rejer fra SuperBrugsen
125 g frisk Mozarella, skåret i skiver
Karry
Basilikum

Tænd for ovnen på 180 grader varmluft.
Pisk æggene luftige. Bland de tørre ingredienser til bunden og rør dem i æggene sammen med vandet. Hæld dejen på en bageplade beklædt med bagepapir og bred dejen ud med en dejskraber. Lad pladen med dej stå i 5 min., sæt den så i ovnen og bag den i 10 min.
Tag den forbagte pizzabund ud og skru op for ovnen på 225 grader. Smør pizzabunden med tomatpuré. Fordel halvdelen af den revne ost ovenpå og derpå fennikel, rejer, revet ost, karry, Mozarella-skiver og basilikum. Sæt pizzaen i ovnen og bag den, til osten er smeltet. Server evt, en fennikel-salat til.

Rejepizza

Ingen kommentarer:

Send en kommentar