tirsdag den 9. december 2014

Ribbensteg

Jeg var så heldig at "falde over" en øko ribbensteg i Netto, og da den havde været en tur i ovnen, var det svært at overtale ungerne til, at der skulle være til to dage. Min prioritet er en mindre mængde økologisk kød fremfor en større mængde konventionel kød. Og jeg bliver så glad, når jeg "får fat i" øko kød, der er til at betale; det må godt koste mere end konventionel kød, men så må der spares andre steder. Nå, nu til en opskrift, hvis man kan kalde det det :)

6 personer

1 ribbensteg - ca. 1 kg
Himalayasalt el. en anden god salt
Laurbærblade

Sørg for at sværen er ridset helt ned til kødet. Drys med en rigelig mængde salt, sæt laurbærblade fast i nogle af rillerne og læg stegen på en rist over en bradepande. Sæt bradepanden i en kold ovn og tænd for ovnen på 200 grader varmluft. Sæt et stegetermometer i stegen og lad den stege til temperaturen når 70-75 grader. Tag stegen ud af ovnen og lad den stå 5 min., før den skæres ud.

Ribbensteg fra en øko-gris

Ribbensteg til sultne maver


Ingen kommentarer:

Send en kommentar