onsdag den 12. marts 2014

Lyserød køleskabsgrød

Når jeg skal møde tidligt om morgenen, klargør jeg morgenmad aftenen før, og det er gerne chiagrød, kakaomælk, køleskabsgrød el. mælkefri yoghurt. I sidste måned havde jeg tre morgenvagter i træk og efter de to første havde jeg lyst til at lave noget nyt og spændende til tredje morgen.
Jeg var lige begyndt at følge bloggen "Fru Kofoeds Køkken", og hun postede dette indlæg på det helt rigtige tidspunkt :) Og at jeg så havde alle ingredienser i huset var bare så godt.
Denne lyserøde køleskabsgrød minder en del om ovennævnte køleskabsgrød og også om den mælkefrie youghurt, men der er forskelle, og smagen er mere frisk/syrlig - på den gode måde.

1 portion

1 dl kokosfløde*
½ avocado
1 håndfuld friske el. frosne hindbær
1 spsk. piskefløde
Saft af ½ lime
1 tsk. truvia (eller anden sødning)
1/4 tsk. vaniljepulver
Et nip havsalt
Lidt friskrevet ingefær (kan udelades)
2 spsk. chiafrø

Drys/pynt efter ønske, f.eks. hindbær og ristede kokosflager.

* Stil en dåse fuldfed kokosmælk i køleskabet natten over. Når dåsen åbnes, ligger den tykke kokosfløde øverst og er lige til at skrabe ud. Brug evt. den resterende kokosmælk i en grøn smoothie.

Blend alle ingredienser på nær chiafrøene til en cremet grød. Bland chiafrøene i, hæld grøden i et glas el. en bøtte, sæt låg på og stil i køleskabet natten over. Pynt med drys næste morgen/formiddag og nyd den (for mig) meget mættende grød.

Lyserød køleskabsgrød


Ingen kommentarer:

Send en kommentar