torsdag den 15. maj 2014

"Hveder"

Sidste års forsøg med Store Bededags LCHF "hveder" var ikke en succes, men det var mit forsøg i dag - godkendt af begge unger :) Jeg tog udgangspunkt i frk. sveskes opskrift; havde jeg haft mere tid, ville jeg have prøvet denne opskrift fra bloggen CDJetteDC's LCHF. Den må jeg i gang med næste år.

6 stk.

6 æg
3/4 dl piskefløde
75 g smeltet smør
1 dl (med top) affedtet mandelmel
2 spsk. fiberHUSK
1 spsk. pofiber (kan erstattes med en ekstra spsk. fiberHUSK)
2 tsk. truvia el. sukrin el. 1 tsk. sukrin+
3 tsk. glutenfri bagepulver
Et drys kardemomme

+
Lidt smeltet smør til pensling

Pisk æg, fløde og smeltet smør sammen. Tilsæt resten af ingredienserne, rør dejen sammen og lad den stå i 10-15 min. Tænd for ovnen på 200 grader. Form med våde hænder 6 firkantede boller og stil dem tæt sammen på en bageplade beklædt med bagepapir. Pensl med smeltet smør og bag i ca. 20 min. Afkøl "hvederne" på en bagerist, rist dem (forholdsvis hårdt) og server med tandsmør.

"Hveder"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar